Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston kokouspäätöksiä 5.10.2021

Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset-1-32.png

Kiinteistökaupat

Ylä-Savon seurakuntayhtymällä on ollut useita kiinteistöjä myynnissä Huutokaupat.com –nettipalvelussa. Yhteinen kirkkoneuvosto käsitteli kokouksessaan saatuja tarjouksia ja päätti esityksestään yhteiselle kirkkovaltuustolle.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle Pielaveden ja Sonkajärven kanttoriloiden myyntiä korkeimman tarjouksen tehneille yksityishenkilöille. Pielaveden kanttorilasta on tarjottu 161 000 euroa ja Sonkajärven kanttorilasta 32 001 euroa. Iisalmessa Päiviönkatu 29 sijaitseva kerhotila (osakehuoneisto asunto-osakeyhtiötalossa) päätettiin myydä 2 000 eurolla yksityishenkilölle.

Iisalmessa sijaitsevaa Metsäpirtin kurssi- ja leirikeskusta esitetään myytäväksi 114 000 euron hintaan yksityishenkilölle. Kauppa sisältää rakennukset ja n. 0,6 ha: n määräalan Pappila-tilasta. Kiinteistöstä on tehty 90 ostotarjousta.

Seurakuntaneuvostoilta pyydetään lausunnot suunnitelmasta Sukevan Hirsikankaan leirikeskuksen peruskorjauksesta

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti pyytää lausunnot seurakuntaneuvostoilta suunnitelmasta peruskorjata Hirsikankaan leirikeskus hankesuunnitelman mukaisesti, koska leirikeskus on kaikkien seurakuntien yhteisessä käytössä.

Hanke- ja korjaussuunnittelu tavoite oli selvittää kohteessa tarvittavat korjaustoimenpiteet, jotta kohde palvelisi kiinteistöstrategian mukaisesti seurakuntien leirikeskuskäyttöä mahdollisimman pitkään. Hirsikankaan leirikeskus on tällä hetkellä Ylä-Savon seurakuntayhtymän ainoa ympärivuotisessa käytössä oleva leirikeskus. Laajamittaisen peruskorjaushankkeen toteutuksen kustannusarvio on 876 590 euroa.

Kokouksen pöytäkirjan löydät kokonaisuudessaan täältä (Siirryt linkistä Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivuille)

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi.

2021-10-06 10:27:32.0