Sunnuntaina vietettiin Atte Hokkasen lähtöjuhlaa

Sonkajärven seurakunnan vt.kirkkoherra Atte Hokkasen siirtyy lokakuussa Lempäälän seurakuntaan uusiin tehtäviin. Tampereelle muuttavan Hokkasen lähtösaarna ja kirkkokahvit olivat sunnuntaina Sonkajärven kirkossa.

Sonkajärven seurakunnan vt. kirkkoherra Atte Hokkanen pitämässä lähtösaarnaa Sonkajärven kirkossa. (Kuva: Hannu Keränen)

Seurakuntalaisia oli ilahduttavan runsaasti kirkossa, koronarajoituksista huolimatta. Lämminhenkisessä tilaisuudessa hän sai seurakuntalaisilta, työntekijöiltä ja seurakunnan hallinnolta läksiäislahjoja.

Sonkajärveläisille Atte Hokkanen antoi suuret kiitokset ja totesi sonkajärveläisten tehneet paikasta ja seurakunnasta lämpöisesti muistettavan paikan. Hän lupasi tulla myös käymään Ylä-Savossa. Atte Hokkanen päätti saarnansa luottamuksellisiin toivotuksiin: Elämässä älkää pelätkö. Luottakaa Jumalaan. Kaikki kääntyy hyväksi!

Sonkajärven seurakunta muisti Atte Hokkasta (oik) kiitoksella. Uusi elämänvaihe vie hänet Hämeeseen. Seurakunnan edustajina luovuttivat muistamiset Eino Luukkonen ja Anne Pulkka. (Kuva: Hannu Keränen)

2020-10-05 12:00:22.0