Seurakunta avasi ovensa myös Facebookissa

Sonkajärven seurakunta on seurakuntalaisia varten myös sosiaalisessa mediassa. Ylä-Savon seurakuntien Facebook-sivu on kaikille yläsavolaisille suunnattu kohtaamispaikka, joka tarjoaa tietoa mm. tulevista tapahtumista, kerhoista, leireistä ja muista ajankohtaisista asioista. Sivulla jaetaan tietoa myös koko kirkon verkossa toimivista palveluista. Kirkko toimii myös verkossa.

Sivulla jaetaan ajankohtaista tietoa Iisalmen, Lapinlahden, Sonkajärven, Pielaveden ja Varpaisjärven seurakuntien tapahtumista. Facebook on yksi sosiaalisen median kanavoista ja paikoista, jossa ihmiset viettävät aikaansa verkossa. Seurakuntien tulee olla siellä missä ihmisetkin ovat, ja tämä on Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakuntien ensimmäinen yhteinen askel tähän maailmaan.

Sivua päivittävät seurakunnan työntekijät sekä seurakuntayhtymän viestintäpalvelut. Facebook-sivu ei korvaa seurakuntien verkkosivuja tai muita viestintäkanavia, vaan jakaa samaa tietoa sosiaalisen median kanavassa. Kaikkien seurakuntien tapahtumia pyritään jakamaan tasapuolisesti. Sivut löytyvät osoitteesta www.facebook.com/ylasavonseurakunnat. Sivuja pääsee katsomaan myös ilman Facebookin kirjautumista.

Käy tykkäämässä seurakunnastasi!

(julkaistu 2014)