Sonkajärven seurakunta avaa auttavan puhelimen

SrkHelppi on lopettanut toiminnan 30.6.2020.

SrkHelppi tarjoaa apua yksinäisille vanhuksille ja muille riskiryhmään kuuluville.

Vanha lankapuhelin ja mustekynä.

Sonkajärven seurakunnassa käynnistetään uusi avustuspalvelu vastaamaan koronaepidemian aiheuttamiin haasteisiin. SrkHelppi-niminen puhelinpalvelu on avoinna jokaisena arkipäivänä klo 9–15 ja siihen vastaa joku seurakunnan työntekijöistä. Puhelimesta on mahdollista saada apua kaupassa tai apteekissa asiointiin sekä keskusteluapua. Ostosten maksu tapahtuu tilisiirrolla. Palvelu on tarkoitettu ensisijaisesti yksinäisille vanhuksille ja muille riskiryhmään kuuluville, joilla ei ole mahdollisuutta saada apua kotihoidosta tai muualta.

”Moni vanhus joutuu nyt pysyttelemään kotona koronan vuoksi. Monilla ei myöskään ole naapureita, sukulaisia tai muita läheisiä, jotka voisivat auttaa esimerkiksi kauppa-asioissa. Auttaville käsille on tarvetta. Perustimme SrkHelpin, että voisimme tehdä edes jotakin näiden yksinäisten hyväksi.” kertoo diakoniakoniatyöntekijä Pauliina Ruotsalainen Sonkajärven seurakunnasta.

SrkHelppi avautuu torstaina 19.3. klo 12 numerossa 044 733 5341.

Lisätietoja: Sonkajärven seurakunta, diakoniatyöntekijä Pauliina Ruotsalainen, p. 044 7206 071 tai pauliina.ruotsalainen@evl.fi

2020-03-18 17:42:00.0