Mikkelinpäivä on omistettu lapsille ja enkeleille

Tulevana sunnuntaina 30.9. vietetään lapsille ja enkeleille omistettua juhlapyhää. Samalla vietetään kanttori Iiris Kervisen eläköitymisen juhlaa.
Mikkelinpäivä 2018.jpg

Mikkelinpäivän keskushahmo on ollut 400-luvulta lähtien arkkienkeli Mikael, jonka kutsumus oli lasten puolustaminen. Myöhemmin päivästä on tullut kaikkien enkeleiden päivä, jolloin mietitään heidän merkitystä ja tehtäviään. Kristillisessä ajattelussa enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, jotka suojelevat ja opastavat ihmisiä.

Jumalanpalvelukset koko perheelle

Mikkelinpäivä kutsuu viettämään pyhää jumalanpalveluksiin koko perheellä. Päivä tuo mukavan mahdollisuuden viettää aikaa myös kummilapsen kanssa. Päivän yksi keskeinen teema on lapsen usko. Monet seurakunnat järjestävät perhejumalanpalveluksia, joissa lapset huomioidaan erityisellä tavalla.

Sonkajärvellä mikkelinpäivää vietetään musiikkipainotteisesti. Messu pidetään klo 13 Sukevan kirkossa, jonka jälkeen suunnataan ruokailemaan yhdessä Hirsikankaalle ja nauttimaan musiikista.

Lisätietoja: Sonkajärven seurakunta, kirkkoherra Helena Nykänen, 044 0711 235, helena.nykanen@evl.f

2018-09-26 15:28:00.0