Kasvatusguru Jari Sinkkonen luennoi Sonkajärvellä

Ensi tiistaina 1.9. saapuu Sonkajärvelle yksi valtakunnan lasten ja nuorten puolestapuhuja ja kasvatuksen ammattilainen lastenpsykiatri Jari Sinkkonen. Luennon aiheena on vanhemmuuden antoisa pesti.

Kuva: Tuija Veirto, Yle
3647736_Jari Sinkkonen_Kuva Tuija Veirto_Yle_THUMB.jpg

Lastenpsykiatri Jari Sinkkonen saapuu Sonkajärvelle luennoimaan Rutakon koulun aktiivisen vanhempainryhmän ansiosta. Aiheena on vanhemmuuden antoinen pesti. Järjestelyissä ovat mukana myös Sonkajärven kansalaisopisto, Sonkajärven seurakunta, Sonkajärven MLL ja Sonkajärven Martat.

Rutakon koulun vanhempainryhmä VANRYn puheenjohtaja Riitta Mustonen ja opettajajäsen Anita Juntunen toivovat, että kaikki vanhemmat ja muut aiheesta kiinnostuneet osallistuisivat iltaan, sillä Sinkkosen saaminen Sonkajärvelle on ainutlaatuista.

”Halusimme järjestää illan, josta olisi eväitä niin vanhemmille kuin lasten kanssa työskenteleville. Jari Sinkkonen kiertää paljon luennoimassa, on kasvatusalan guru ja taitava keskustelun herättäjä. Lisäksi hän on mediassa valtakunnallisesti aika paljon”, Mustonen ja Juntunen toteavat.

Sinkkosella on luento työtä lasten ja nuorten parissa tekeville tiistaina kello 15 alkaen. Illalla on myös kaikille avoin tilaisuus Sonkajärven koulukeskuksen salissa (Koulutie 1, 74300 Sonkajärvi) klo 18.30 alkaen. Tilaisuus on maksuton. Luennon aikana lukiolaiset pitävät kahviota, jonka tuotto menee heidän kevään kulttuurimatkan rahoittamiseen.

Lisätietoja,

Sonkajärven seurakunta, nuorisotyönohjaaja Hannu Keränen, 044 740 8123, hannu.keranen@evl.fi

2015-08-28 11:17:01.0