Mikkelinpäivä on lasten ja enkelien sunnuntai

Mikkelinpäivää vietetään tulevana sunnuntaina 1. lokakuuta. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa enkeleiden ja lapsien pyhää juhlistetaan perhekirkoissa ja muissa tapahtumissa.

Mikkelinpäivä_enkeli_lapsi_200x200_THUMB.jpg

Tulevana sunnuntaina jumalanpalvelusten keskiössä ovat lapset ja pohdinnat enkelien merkityksistä ja tehtävistä. Päivä tuo myös muistutuksen Jumalan luomasta näkymättömästä maailmasta enkeleineen ja Jumalan tahdon mukaisesta elämästä. Mikkelinpäivän teemat juontuvat Arkkienkeli Mikaelista jonka kutsumus oli lasten puolustaminen. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa mikkelinpäivää vietetään kokoontumalla mm. perhekirkkoihin ja moniin muihin tapahtumiin. Suomen evankelis-luterilainen kirkko viettää mikkelinpäivää Mikon päivänä, 29.9., tai jos se on arkipäivä, sitä seuraavana sunnuntaina.

Sonkajärven kirkossa alkaa sunnuntaina kello 12 perhemessu johon osallistuvat myös kaikki Hirsikankaalla leireilleet varhaisnuoret. Messun jälkeen kaikille kirkkovieraille on tarjolla yhteinen lounas seurakuntatalolla. Sukevalla ei ole jumalanpalvelusta 1.10.2017.

2017-09-25 13:00:01.0