Hyvien uutisten Naistenpäivä Sonkajärvellä

Sonkajärven seurakuntatalolla vietetään 8. huhtikuuta Hyvien uutisten Naistenpäivää. Päivän aikana pohditaan, mistä uutta rohkeutta ja voimaa elämään vastoinkäymisten kohdatessa. Puhujavieraina ovat Marianne Jansson ja Riitta Lemmetyinen Akasia-säätiöstä.

Marianne Jansson_Riitta Lemmetyinen_web.jpg

Naistenpäivä alkaa kello 9.45 Sonkajärven seurakunnan tervehdyksellä. Hyviä uutisia riittämättömälle, särkyneelle ja vapauteen kaipaavalle tuovat päivän puhujavieraat. Teologian maisterit Riitta Lemmetyinen ja Marianne Jansson ovat aikaisemmin eläneet nunnina Evankelisten Mariasisarten luostarissa Saksassa. Luostarista poislähdön jälkeen tulevaisuuden ja toivon näköalat olivat vähissä. Vaikeat kokemukset muuttuivat kuitenkin voimavaraksi.

Sonkajärvellä Naistenpäivässä pohditaan, mistä saisimme uutta rohkeutta pettymysten ja vastoinkäymisten kohdatessa. Olisiko Raamatulla jotain sanottavaa tähän? Päivän aikana on myös yhteislaulua ja musiikkia, sekä lounas ja kahvitarjoilu. Tapahtumaan on vapaa pääsy.

Marianne Jansson ja Riitta Lemmetyinen ovat yhdessä kirjoittaneet kaksi kirjaa luostarielämän ihanteista, kivusta ja kilvoittelusta: Kun luostarin muurit murtuvat ja Uskolla alistetut – Matkalla eheyteen. Akasia-säätiön kouluttajina he kiertävät tekemässä opetus-, julistus- ja sielunhoitotyötä yhteistyössä seurakuntien ja järjestöjen kanssa.

Lisätietoja, Sonkajärven seurakunta, diakoni Pauliina Ruotsalainen, 044 720 6071, pauliina.ruotsalainen@evl.fi

2017-03-27 10:48:38.0