Sonkajärvelle uusi seurakuntapastori

Seurakuntaneuvoston kutsu Sonkajärven seurakunnan seurakuntapastoriksi Timo Vainikaiselle Savonlinnasta.

Sonkajärven seurakuntaneuvosto päätti kokouksessaan 1.2.2017 antaa vokaation eli kutsun seurakuntapastorin virkaan Timo Vainikaiselle. Vainikainen toimii tällä hetkellä Savonlinnan seurakunnan kappalaisena ja hänen on suunniteltu aloittavan Sonkajärvellä huhtikuun alussa, joka varmistuu myöhemmin. Siihen saakka tehtävää hoitaa pastori Heidi Pitkänen.

Vainikaisen kieltäytymisen varalle valittiin Eeva-Maija Monto. Sonkajärven seurakunnan avoinna ollutta seurakuntapastorin virkaa haki kaikkiaan 13 hakijaa, joista kolme perui myöhemmin hakemuksensa. Lopullisen päätöksen asiasta tekee Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli, joka antaa viranhoitomääräyksen tehtävään.

Kokouksen pöytäkirja löytyy verkosta täältä.

Lisätietoja, Sonkajärven seurakunta, kirkkoherra Helena Nykänen p. 044 0711 235, helena.nykanen@evl.fi

2017-02-02 14:32:41.0