Uusi liikuntakerho alle kouluikäisille lapsille alkaa 13.2. Sonkajärvellä

Sonkajärven seurakunta aloittaa yhteistyössä Ylä-Savon SOTEn kanssa aivan uuden liikuntakerhon, joka on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille. Kerhossa liikutaan, leikitään ja pelataan yhdessä.
Piirretty kuva iloisesta perheestä

Perheliikuntakerho alkaa maanantaina 13. helmikuuta kello 17–18 Sonkajärven liikuntahallin salissa. Kerho kokoontuu joka toinen maanantai ja se on tarkoitettu alle kouluikäisille lapsille. Kerhoon tullaan vanhemman tai muun huoltajan kanssa.

-Toive ja tarve nimenomaan alle kouluikäisille suunnattuun liikuntakerhoon tuli suoraan perheiltä, kertoo lastenohjaaja Katja Ollikainen Sonkajärven seurakunnasta. –Liikuntahalli tarjoaa monipuoliset ja turvalliset mahdollisuudet lasten liikuntaan. Liikuntakerho onkin hyvä paikka perheen pienemmille purkaa energiaa, Katja vinkkaa.

Perheliikuntakerhon ohjaajina toimivat vuoroviikoin lastenohjaaja Katja Ollikainen Sonkajärven seurakunnasta ja perheohjaaja Marika Uhlbäck Ylä-Savon SOTElta. Tunnin kestävässä kerhossa on pieni yhteinen aloitus ja lopetus. Tunnin aikana pelataan, leikitään ja liikutaan monipuolisesti. Kerhossa on mahdollista käyttää liikuntahallin välineitä ja toiveita kerhon sisällöstä otetaan mielellään vastaan. Niillä viikoilla, joilla perheliikuntakerho kokoontuu, Sonkajärven seurakunnan iltaperhekerho ei kokoonnu.

2017-02-01 09:57:41.0