Sonkajärven seurakunnassa on haettavana diakonian virka nykyisen viranhaltijan jäädessä eläkkeelle.

Sonkajärven seurakunta kuuluu Ylä-Savon seurakuntayhtymään, johon kuuluu 5 seurakuntaa. Vireässä seurakunnassa on n. 3600 jäsentä ja vapaaehtoisuus on elinvoimaista.

DIAKONIAN VIRKA

Sonkajärven seurakunnan yleisdiakonian lisäksi virkatehtäviin kuuluu vuosittaisen Yhteisvastuukeräyksen hoitaminen sekä osallistuminen seurakunnan ikäryhmien toimintaan.

Virkaan valittavalta edellytämme hyviä ihmissuhde- ja yhteistyötaitoja, mutta myös valmiutta itsenäiseen työskentelyyn, koska seurakunnassa on yksi diakonian virka.

Diakonian viranhaltijan viran kelpoisuusehtona on piispainkokouksen hyväksymä tutkinto ja viranhaltijan tulee olla evankelisluterilaisen kirkon konfirmoitu jäsen.  Palkkaus määräytyy Kirkon yleisen virka- ja työehtosopimuksen vaativuusryhmän 502 mukaan ja peruspalkka on 2.273,75 euroa. Lisäksi maksetaan enintään 15 %:n suuruista vuosisidonnaista palkanosaa, joka määräytyy kokemusvuosien perusteella. Valinta toimitetaan ehdollisena ja vaali vahvistetaan, kun valittu on toimittanut ennen viran vastaanottamista hyväksyttävän lääkärintodistuksen terveydentilastaan sekä rikosrekisteriotteen.

Virkaan valitaan neljän kuukauden koeajalla. Työn voi aloittaa 1.7.2015 tai sopimuksen mukaan.

Kirjallinen hakemus ansioluetteloineen tulee toimittaa viimeistään 5.6.2015 klo 15 osoitteella: Sonkajärven seurakunta, seurakuntaneuvosto, Rutakontie 20,74300 Sonkajärvi. Kuoreen merkintä ”Diakonian virka”.  Nettihakemukset osoitteella: helena.nykanen@evl.fi. Hakemuksia ei palauteta.

Lisätietoja avoinna olevasta virasta antaa vt. kirkkoherra Helena Nykänen, sähköposti helena.nykanen@evl.fi ja p. 0440 711235.

2015-05-18 13:34:38.0