Pääsiäisen sanoman äärellä vaeltamassa

Sonkajärven kirkossa kävi pääsiäisen sanomaa kuulemassa ja askeltamassa Jeesuksen jalanjäljissä noin kolmesataa seurakuntalaista. Pienimuotoisen pääsiäisvaelluksen toteuttivat Sonkajärven seurakunnan vapaaehtoiset yhteistyössä työntekijöiden kanssa.

1454168_WEB_pääsvaellus sj 2015 risti kuvat hannu keränen (30)_L.jpg

Pääsiäisvaellus toteutettiin kirkossa hiljaisen viikon maanantaina ja tiistaina. Kahden päivänä aikana kävi vaelluksella koululaiset Rutakolta ja Sukevalta. Maanantaina oli muilla mahdollisuus askeltaa Jeesuksen jalanjäljissä hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumia.

Sykarin kaivolla oli Jeesuksen ja naisen kohtaaminen, sitten vaeltajat olivat ylähuoneessa aterialla ja ehtoollisen asettamisessa. Matka jatkui läpi Getsemanen kohti Golgatan tapahtumia. Matka päättyi tyhjän haudan äärelle, jossa voitiin todeta se suurin sanoma: Jeesus on noussut ylös!

(Kuva ja teksti: Hannu Keränen)

Tue Mar 31 12:23:37 EEST 2015