Sonkajärven seurakunnan lahjakuusi auttaa kierrättämään

Sonkajärven seurakuntatalon päiväkerhotilan ilmoitustaululle on ilmestynyt kartonkinen joulukuusi. Kuusen oksilla on joulukuusenpalloja, jotka auttavat sonkajärveläisiä perheitä kierrättämään itselle tarpeettomia harrastusvälineitä ja vaatteita.
Joulupuu kierratys Sonkajarvi 71116_THUMB.png

Monissa perheissä on pieneksi jääneitä, käyttökelpoisia harrastusvälineitä, vaatteita ja muita tarpeettomiksi jääneitä lasten tarvikkeita yllin kyllin. Lasten kasvaessa nopeasti myös tarve isommille vaatteille tai vaikkapa luistimille ja monoille on arkipäivää. Sonkajärven seurakunnassa järjestettävä joulukuusi-keräys auttaa perheitä kierrättämään käyttökelpoisia tavaroita helposti.

Joulukuusi sijaitsee seurakuntatalon päiväkerhotilassa (Rutakontie 20). Joulukuusenpalloon voi kuka tahansa käydä jättämässä tiedon perheensä tarpeesta, esimerkiksi tyttöjen luistimet kokoa 35. Omat yhteystietonsa kannattaa jättää palloon myös, sillä näin luistinten lahjoittaja voi ottaa yhteyttä ja toimituksesta voidaan sopia. Tavaroita voi myös tuoda päiväkerhotiloihin, kun saajan kanssa sopii, että hän noutaa ne sieltä. Palloihin voi myös käydä jättämässä tietoa itsellä olevista, lahjoitettavista tavaroista tai vaatteista, jolloin niiden tarvitsija voi ottaa yhteyttä.

Joulukuusi-keräyksen tarkoitus on auttaa perheitä kierrättämään. Ideana on, että joulukuusen kautta kierrätettävät tavarat ovat hyvän joulumielen kera annettuja lahjoja, joista ei peritä maksua. Lahjakuusi on esillä 9. joulukuuta saakka.

Lisätietoja:

Sonkajärven seurakunta,