Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteisen kirkkoneuvoston päätöksiä 5.6.2023

Graafisessa kuvassa kuuden seurakunnan pääkirkkojen tornit ja puheenjohtajan nuija.

Seurakuntayhtymä katsoo, että tontin kaavamerkintä P-2 on tarkoituksenmukainen. Kaavamerkinnän lisämääräystä ”Alueelle saa rakentaa leirintäkeskusta palvelevaa rakentamista” tulisi tarkastella laajemmin.

Seurakuntayhtymä toteaa lausunnossaan, että kiinteistön tulevaisuuden osalta on tarkoituksenmukaista käyttää laajempaa harkintaa kaavamerkinnässä ja osoittaa alue väljemmin hyödynnettäväksi. Kaavamerkintä tulisi olla joustavampi ja monipuolisemman toiminnan mahdollistava, joka ei poissulje leirintäkeskustoiminnan ulkopuolista toimintaa. Seurakuntayhtymän kannalta kaavamerkintä vastaisi paremmin alueen käyttötarkoitusta, kun se muutettaisiin kuulumaan esim. alueelle saa rakentaa majoitus- ja kokoontumistiloja palvelevaa rakentamista.

Kaavaluonnoksessa olevan tontin pinta-ala on noin 1,4ha ja rakennusoikeutta alueelle on osoitettu noin 4200 k-m2.

Yhteisen kirkkoneuvoston 5.6.2023 kokouksen pöytäkirja (domus.evl.fi).Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisätietoja: hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 733 5211, katariina.bergbacka@evl.fi ja talouspäällikkö Marko Ropponen, 044 733 5230, marko.ropponen@evl.fi

2023-06-06 07:22:10.0