Sonkajärvellä lauletaan rakkaimpia riparilauluja ja lähetyskirppiksellä pidetään tarjousviikko Yhteisvastuukeräyksen hyväks

Sonkajärven seurakunnan lähetyskirppiksellä voi tehdä edullisia ostoksia ja samalla osallistua Yhteisvastuukeräykseen 13.3.–18.3. Viikon koko tuotto ohjataan Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Yhteisvastuuviikkoa käynnistetään jo sunnuntaina 12.3. laulamalla rakkaimpia riparilauluja yhdessä seurakuntasalissa.

Sonkajärven kirpputori näyteikkuna ulkoa päin.

Kirpputorilla voi tehdä edullisia löytöjä ja samalla tehdä hyvää. Kuva: Olavi Tapaninen.

Yhteisvastuuviikko käynnistetään jo sunnuntaina 12.3. klo 14.00, kun seurakuntasalissa lauletaan rakkaimpia riparilauluja 90-luvulta tähän päivään. Yhteislauluja on säestämässä kanttori Taija Miettinen ja tilaisuudessa kerätään kolehti Yhteisvastuukeräyksellä.

Lähetyskirppiksen tarjousviikolla 13.8.-18.3. on runsaasti edullista ostettavaa, sillä kaikki talvitamineet ovat tarjouksessa. Talvituotteiden hinnat ovat alkaen 0,50 euroa.

-Lisäksi kirpiksellä on myös arpajaiset, jossa on hyviä palkintoja, vinkkaa Sonkajärven seurakunnan vs. diakoni Ari Pulkka.

Yhteisvastuukeräykseen voi osallistua Sonkajärvellä myös kaupoissa. Keräyslippaat löytyvät Sonkajärven S-Marketin, Sonkajärven K-Market Marjapaikan ja Sukavan M-Marketin kassoilta sekä Sonkajärven lähetyskirppikseltä. Lisäksi Sonkajärven seurakunnan Yhteisvastuukeräykseen voi lahjoittaa MobilePaylla numeroon 23569 tai tehdä nettilahjoituksen osoitteessa yhteisvastuu.fi/sonkajarvi

Yhteisvastuukeräys 2023 nostaa esiin nuorten väkivallan

Tämänvuotinen Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn.

Väkivalta ja konfliktit synkistävät nuorten elämää yhä enemmän. Vuonna 2021 kouluväkivaltaa koki Suomessa lähes 39 000 lasta ja nuorta viikoittain. Alle 18-vuotiaiden väkivaltarikollisuus on lisääntynyt vuosina 2015–2021. Hälyttävin kasvu oli 12–14-vuotiaiden ikäluokassa, peräti 134 prosenttia. Luvut ovat peräisin kouluterveyskyselystä sekä poliisin tilastoista.

Ari Pulkka
diakoni