Seurakuntien verkkosivut ovat uudistuneet

Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien verkkosivut ovat uudistuneet. Uusilla sivuilla seurakuntien toiminta ja tapahtumat ovat pääroolissa ja sivut on luotu käyttäjiä ajatellen. Tavoite on vahvistaa seurakuntien näkyvyyttä verkossa ja tavoittaa ihmiset entistä paremmin.

Verkkosivu-uudistus oli osa koko kirkon valtakunnallista hanketta, jossa Ylä-Savon seurakuntayhtymä ja sen seurakunnat toimivat pilottina. Työskentely alkoi jo vuonna 2013. Koko hankkeen tavoitteena on tuoda Suomen evankelis-luterilaisten kirkon seurakuntien verkkosivuja samaan verkkopalveluympäristöön, joka tuo seurakunnille säästöjä ja jakaa resursseja yhdessä tekemisen kautta. Ensimmäiset sivut valmistuivat Seinäjoella vuoden 2014 lopussa ja Oulun seurakuntayhtymä julkaisi sivunsa tämän vuoden alussa. Teknisestä toteutuksesta vastaa Ambientia Oy.

Ulkoasu ja rakenne auttavat kävijöitä löytämään etsimänsä. Sivumäärä on entisiä sivuja pienempi ja tiedot ovat saatavilla aiempaa helpommin, jolloin klikkauksia tarvitaan entistä vähemmän.

”Seurakunnat tekevät paljon hyvää työtä ja tarjoavat laadukkaita palveluita, joten on hienoa, että nyt tämä toiminta nousee kunnolla esille. Toivomme, että uudet sivut palvelevat käyttäjiä mahdollisimman hyvin ja ihmiset löytävät seurakuntien tarjonnan entistä helpommin”, kertoo Ylä-Savon seurakuntayhtymän vastaava tiedottaja Hanna Lehtonen. ”Uudistus oli osa valtakunnallista hanketta, joten sivuista ei aiheutunut meille ylimääräisiä kustannuksia. Yhdessä tekeminen muiden seurakuntien kanssa on ollut palkitsevaa. Kehitystyö jatkuu julkistuksen jälkeenkin, ja otamme palautetta mielellämme vastaan”, lisää Lehtonen.

Verkkosivut on luettavissa niin mobiili- kuin pöytälaitteillakin, ja ne löytyvät tutuista osoitteista www.iisalmenseurakunta.fi. www.lapinlahdenseurakunta.fi, www.sonkajarvenseurakunta.fi, www.pielavedenseurakunta.fi, www.varpaisjarvenseurakunta.fi ja www.ylasavonseurakunnat.fi

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, vastaava tiedottaja Hanna Lehtonen, 044 7335 290, hanna.l.lehtonen@evl.fi

2015-02-23 09:00:01.0