Rippikoululaiset puetaan albaan konfirmaatiossa

Rippikoulut Sonkajärven seurakunnassa

Tarkoituksena on tukea nuoren kasvua kristittynä ja ohjata kantamaan omaa vastuuta elämässään. Rippikoulu on evankelis-luterilaisen kirkon kasteopetusta. Tutustut sen kirkon uskoon, johon sinut kasteessa liitettiin. Rippikoulussa voit pohtia yhdessä muiden kanssa elämään ja uskoon liittyviä asioita sekä opetella kantamaan vastuuta itsestä ja huomioimaan toisia ihmisiä. Sonkajärven seurakunnan rippikoulut ovat leirimuotoisia. Vuonna 2024 leirejä on yksi. Rippikouluun kutsutaan pääasiallisesti vuonna 2009 syntyneitä nuoria.

Päivärippikoulusta voit kysyä työntekijöiltä, ainoa päivärippikoulu on Iisalmen seurakunnassa. Rippikoulun voit käydä myös muualla esim. eri herätysliikkeiden järjestämissä rippikouluissa tai eri järjestöjen tai seurakuntien rippikouluissa. Ilmoittautuminen on silti tapahduttava omaan seurakuntaan.

Leirit

Vuoden 2024 rippileiri on 3.-7.6.2023- Hirsikankaan leirikeskuksessa.

Ilmoittaudu riparille tästä:

Lisätietoja riparista ja ilmoittautumisesta:

Nuorisotyönohjaaja Tea Kemppainen

P. 044-531 7720

tea.kemppainen@evl.fi

Nuorten kenkiä ympyrässä.

Muualla verkossa

​​​​​Tutustu ripari.fi sivustoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä​​​​​​

NettitupuLinkki avautuu uudessa välilehdessä on kaikille kouluikäisille tarkoitettu auttamispalvelu verkossa. Nettitupun päivystäjien Tupujen, eli seurakuntien työntekijöiden, kanssa voi keskustella mieltä painavista asioista. Tupu-päivystys on auki lasten kysymyksille arkipäivisin klo 12-18.

Tupun tavoittaa osoitteesta www.tupu.helpLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kun Tupu on paikalla, hänen kanssaan voi chattailla ja muina aikoina voi jättää viestin, johon Tupu vastaa sähköpostilla.

Leirihäissä Annin kappelissa Sukevalla
Kirkkohäissä leirillä