Yleiskuva Sonkajärven kirkon alttarista ja saarnastuolista.

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Täältä löydät tietoa seurakuntamme jumalanpalveuksista sekä muista hengellisistä tilaisuuksista.

Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä. Kolmiyhteinen Jumala itse on läsnä ja kohtaa meidät sanassaan ja pyhässä ehtoollisessa. Jumalanpalveluksessa on katumusta, kiitosta, ylistystä ja rukousta.

Yhteinen jumalanpalvelus on seurakunnan elämän ja toiminnan keskus.  Yleensä jumalanpalvelus on ehtoollisjumalanpalvelus eli messu. Toteutamme myös perhejumalanpalveluksia, jossa otetaan erityisesti huomioon lapset ja perheet.  Jumalanpalveluksia järjestetään  Sonkajärven kirkossa ja Sukevan kirkossa. Jumalanpalvelus toimitetaan joka sunnuntai Sonkajärven kirkossa klo 10 ja Sukevan kirkossa noin joka toinen viikko kello 13. Kesäaikaan jumalanpalveluksia pidetään myös muualla seurakunnan alueella toiveiden mukaan.

Jumalanpalvelukset YouTubessa

Jumalanpalvelukset Sonkajärven kirkosta lähetetään pääsääntöisistä myös YouTube -kanavallemme suorana lähetyksenä. Lähetyksen voi katso myös jälkeenpäin.

Sonkajärven seurakunnan YouTube -kanava (Siirryt kinkistä YouTube -videopalveluun)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Haluatko mukaan toteuttamaan jumalanpalveluksia? Toteutamme ja kehitämme seurakuntamme jumalanpalveluksia yhteistyössä seurakuntalaisten kanssa. Mukaan mahtuu aina uusia ihmisiä. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä seurakuntamme pappeihin (linkki avautuu yhteystiedot-välilehdelle).

Sonkajärven kirkon alttari.