Lapsille ja lapsiperheille

Sonkajärven seurakunnassa järjestetään viikkotoimintaa eri-ikäisille lapsille ja perheille.

Perhekerho

Sonkajärven seurakuntatalolla keskiviikkoisin kello 9-11.30. Kerhossa on tarjolla puurolounas.

Syyskausi alkaa 23.8.2023 alkaen.

Lisätietoja: Nuorisotyönohjaaja Tea Kemppainen, P. 044-531 7720

Sähköposti: tea.kemppainen@evl.fi

Päiväkerhotoiminta

Seurakunnan päiväkerho on kirkon varhaiskasvatusta 3-6-vuotiaiden lasten parissa. Se tarjoaa hyvän ja laadukkaan vaihtoehdon silloin, kun lapselle riittää osa-aikainen varhaiskasvatus. Ohjaajina toimivat koulutetut lastenohjaajat. Kerho kokoontuu tiistaisin kello 13-15 Sonkajärven seurakuntalolla.

Päiväkerho pohjautuu kasteeseen, jossa vanhemmat ja seurakunta yhdessä sitoutuvat huolehtimaan lapsen kristillisestä kasvatuksesta. Tavoitteena on tukea lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä yhteistyössä vanhempien kanssa.

Päiväkerho perustuu monipuoliseen, lapsen kokonaiskehitystä tukevaan toimintaan: leikkiin, liikuntaan, ulkoiluun, hartaus-, satu- ja lukuhetkiin, musiikkiin ja musisointiin sekä kaikkeen muuhun luovaan toimintaan, joka tukee lapsen kasvua ja kehitystä. Päiväkerhossa kiinnitämme huomiota myös ympäristökasvatukseen.

Päiväkerhoryhmä on  3-6-vuotiaille lapsille.

mervi.holmakari@evl.fi

p. 0447335296