Piispansauvasta kisataan 18. maaliskuuta Iisalmessa

Iisalmeen saapuu kisavieraita ympäri hiippakuntaa viettämään työttömien yhteistä virkistyspäivää ja tavoittelemaan Piispansauvan voittoa. Piispa Jari Jolkkonen viettää päivää Iisalmessa yhdessä osallistujien kanssa.

Piispansauva 2019 Sonkajärvellä. Piispajoukkue Jari Jolkkonen, Atte Hokkanen ja Mauri Heiskanen.

Iisalmessa on luvassa hyvän mielen päivä, jossa kisaillaan ja virkistytään yhdessä toisten kanssa, sekä pysähdytään hengellisten asioiden äärelle.

Perinteisesti tapahtuman järjestää voittanut joukkue omalla paikkakunnallaan. Viime vuonna kävikin niin, että Sonkajärven joukkue voiton toistamiseen ja Iisalmen joukkue tuli toiseksi. Iisalmen seurakunta on halunnut suositun tapahtuman omalle paikkakunnalle ja tällä kertaa toiseksi tuleminen riitti. Piispa kuuli toiveemme, kertoo diakoni Ritva Mustonen Iisalmen seurakunnasta.

Kaikki ovat tervetulleita tapahtumaan

Kaikki ovat tervetulleita aamulla kello 10 alkavaan messuun Pyhän Ristin kirkkoon kuulemaan piispan saarnan. Yleisö on tervetullut seuraamaan myös kello 12.30 alkavia kisailuja kirkon ympäristöön. Kisa-rasteilla tullaan näkemään myös piispan joukkueen suoritukset.

Iltapäivällä kello 13.30 Pyhän Ristin kirkossa alkaa Piispansauva-tapahtuman juhla, jossa piispa julistaa kisan voittajan ja luovuttaa voittajalle kisan kiertopalkintona toimivan emerituspiispa Wille Riekkisen rottinkisen hiihtosauvan. Juhlaan tuo tervehdyksensä Iisalmen kaupunginjohtaja Jarmo Ronkainen, puheen pitää Työttömien keskusjärjestön hallituksen jäsen Lauri Nissinen, musiikkiesityksestä vastaa Juhani Ahon koulun kuudennen luokan oppilaat.

Piispansauvasta pääsee kisailemaan kokoamalla kolmihenkisen joukkueen omasta työttömien yhdistyksestä tai seurakunnasta. Ennakkoilmoittautuneille on tarjolla lounas. Kisajoukkueiden ja tapahtumavieraiden ilmoittautumisia ottaa vastaan työttömien yhdistykset ja diakoni Ritva Mustonen Iisalmen seurakunnassa 9.3. saakka.

Tapahtuman järjestävät yhdessä Iisalmen seurakunta, Iisalmen Työvoimayhdistys ry, Päiväkeskus Pysäkki ry ja Iisalmen Mielenterveystuki ry.

Päivän ohjelma

9.00 joukkueiden ilmoittautuminen seurakuntatalolla ja aamukahvit

10.00 viikkomessu Pyhän Ristin kirkossa. Saarna piispa Jari Jolkkonen.

11.30–12.30 lounas seurakuntatalolla

12.30–13.30 Piispansauva kilpailut kirkon edustalla

13.30 Juhla, palkintojenjako ja kahvit Pyhän Ristin kirkossa.

Ilmoittaudu 9.3. mennessä Ritva Mustoselle 044 733 5221, ritva.mustonen@evl.fi.
Ilmoita myös erikoisruokavaliot!

2020-02-20 16:20:00.0