Kouluikäsille

Sonkajärven seurakunta tarjoaa kouluikäisille, 7-13 vuotiaille varhaisnuorille erilaisia kerhoja, leirejä, retkiä ja tapahtumia. Varhaisnuorisotyön toiminta-ajatuksena on pitää esillä sanomaa Jumalan rakkaudesta ja tukea varhaisnuoren hengellistä kasvua ja sosiaalisten taitojen kehittymistä. Viikkotoiminta, leirit, retket ja tapahtumat toimivat yhteyden luojina varhaisnuoriin. Koulun kanssa tehdään yhteistyötä, jolla tuetaan koulun perustyötä ja uskontokasvatusta.

Toiminnassa on varhaisnuorille säännöllistä viikkotoimintaa Sonkajärven ja Sukevan alueilla kerhoina. Kerhoissa on seurakunnan toiminnassa painottuneet liikuntakerhot. Sonkajärvellä on tarjolla monen toimijan kautta 7-13 –vuotiaille paljon kerhomuotoista toimintaa. Sen vuoksi seurakunta tekee kouluvierailuja paljon koulujen kanssa yhteisesti sovittujen teemojen kanssa ja osa on myös kirkkovuoteen sekä seurakunnan toimintaan liittyvää aihepiiriä.

Seurakunta järjestää teemallisia perheille ja 7-13 –vuotiaille suunnattuja teemailtoja. Leirejä on kaikkiaan toimikauden aikana neljä: kesällä kaksi leiriä sekä talvi- ja syysleiri. Partio kuuluu myös osana varhaisnuorten toimintaan. Partioryhmiä on 5-7 eri-ikäisille suunnattuna.

Tiedustelut: Nuorisotyönohjaaja Hannu Keränen 044 7408 123, hannu.keranen@evl.fi

Kesäleirit 2017 näet tästä

Ensi kesän 2017 leirimainos löytyy tästä. Lisäksi turva- ja tietolomake löytyy tästä. Täytä se ja palauta leirille tullessa tai jos on allergioita, ota ohjeiden mukaan yhteys ja lähetä/palauta lomake seurakuntaan.

* 12.-14.6. (9-13 vuotiaat) leirikirje löytyy tästä.

* 8.-9.8 (7-9 vuotiaiden) leirikirje löytyy tästä.

Mietityttääkö joku asia? NETTITUPU kuuntelee

Nettitupu on kouluikäisille tytöille ja pojille tarkoitettu auttamispalvelu verkossa. Voit helposti tehdä kysymyksen mieltäsi painavasta asiasta ja  chattailla nettitupun kanssa. Nettitupu tarjoaa aikuisen keskustelukumppanin. Nettitupun verkkosivuille pääset tästä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tällä sivulla kerrotaan kouluikäisten parissa tehtävästä työstä.
Kouluikäisten varhaiskasvatuksen leiri