Sonkajärven kirkkoherra eläkkeelle

Sonkajärven seurakunnan kirkkoherra Helena Nykänen on irtisanoutunut virastaan ja jää eläkkeelle vuoden 2019 alussa.
Helena Nykänen_ulkokuva_Kuva Hannu Keränen.jpg

Sonkajärven kirkkoherra Helena Nykänen jää eläkkeelle 1.1.2019 alkaen. Nykänen on irtisanoutunut virastaan ja Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on 14.6. istunnossaan merkinnyt irtisanoutumisen tiedoksi. Nykänen on toiminut Sonkajärven kirkkoherrana 1.3.2015 lähtien.

Kirkkoherran virasta käynnissä normaali selvitys

Kuopion hiippakunnan tuomiokapituli on pyytänyt Ylä-Savon seurakuntayhtymältä sekä Sonkajärven seurakunnan seurakuntaneuvostolta lausunnot, jossa pyydetään ottamaan kantaa: 1.) julistetaanko kirkkoherran virka haettavaksi ja 2.) mitkä ovat seurakuntaneuvoston käsityksen mukaan Sonkajärven seurakunnan kirkkoherran viran erityiset tarpeet. Lausunnot on pyydetty toimittamaan tuomiokapitulille viimeistään 14.8.2018, jonka jälkeen tuomiokapituli käsittelee asiaa aikaisintaan syyskuun istunnoissaan. Tällöin päätetään julistetaanko Sonkajärven kirkkoherran virka haettavaksi.

Jos virka tulee haettavaksi, seurakunta voi pyytää vaalitavaksi välitöntä vaalia eli ns. kansanvaalia tai seurakuntaneuvoston toimittamaa välillistä vaalia.

Lisätietoja, vs. notaari Janne Bovellan, 044 7050 604, janne.bovellan@evl.fi ja kirkkoherra Helena Nykänen, helena.nykanen@evl.fi, 0440 711 235

2018-06-19 15:14:00.0