Tule tapaamaan piispaa Sonkajärvelle

Piispa Jari Jolkkonen toimittaa piispantarkastuksen Sonkajärven seurakunnassa ja piispan voi tavata erilaisissa tilaisuuksissa.
Piispa Jari Jolkkonen Iisalmen piispantarkastuksessa 2015_S.jpg

Sonkajärven seurakunnan piispantarkastuksen näkyvin osa seurauntalaiselle on piispan vierailu Sonkajärvellä perjantaina 26.1. ja sunnuntaina 28.1.2018. Perjantaina piispa Jolkkonen vierailee mm. Sonkajärven yläkoulussa/lukiossa, kirjastolla ja Toipumo Oy:ssa. Lisäksi ohjelmaan kuuluu seurakunnan työntekijöiden sekä luottamushenkilöiden kanssa käytävät keskustelut.

Piispantarkastuksen tarkoituksena on arvioida seurakunnan toimintaa, sen vahvuuksia ja mahdollisia kehittämisen kohteita sekä etsiä visioita seurakunnan tulevaisuuden varalle.

Tule tapaamaan piispaa

Piispan julkisen vierailun ohjelmaan kuuluu kaikille avoimia tilaisuuksia, joita ovat: perjantaina 26.1. klo 9.15–9.45 Sonkajärven kirkossa aamuhartaus ja alakoululaisten/seurakuntalaisten tapaaminen, klo 13–14 piispan päiväkahvitilaisuus seurakuntatalolla, jonne yrittäjät ja seurakuntalaiset ovat tervetulleita, klo 18.30 Sukevan kirkossa seurakuntalaisten kuuleminen ja klo 19 iltahartaus.

Sunnuntaina 28.1. klo 10.00 on Sonkajärven kirkossa piispanmessu, jonka päätyttyä piispa antaa seurakunnalle päätöslausunnon piispantarkastuksessa tekemistään havainnoista.

Toimita piispalle kysymyksiä

Piispa on pyytänyt seurakuntalaisten kysymyksiä etukäteen kirkkoherran välityksellä.   Lähetä tai toimita kysymykset kirkkoherra Helena Nykäselle joko kirjeessä, soittamalla tai sähköpostilla. Kysymykset tulee lähettää piispalle noin viikkoa ennen tarkastuspäivää eli 21.1.2018 mennessä.

Lisätietoja, Sonkajärven seurakunta, kirkkoherra Helena Nykänen, 044 0711 235, helena.nykanen@evl.fi

Kuva: Piispa Jari Jolkkonen Iisalmen seurakunnan piispantarkastuksessa 2015

2018-01-16 08:17:00.0