Urkutaiteilija Kalevi Kiviniemi konsertoi Sonkajärvellä

Maailman huippu-urkureiden kärkeen kuuluva konserttiurkuri Kalevi Kiviniemi ja sopraano Helena Tenhunen konsertoivat Sonkajärven kirkossa tiistaina 5. syyskuuta kello 19.

”Finlandia” Suomi 100 vuotta -juhlakonsertissa kuullaan suomalaisten säveltäjien musiikkia. Musiikkia on luvassa mm. säveltäjiltä Kokkonen, Kuula, Merikanto ja Sibelius. Konsertti on osa syyskuulla itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi pidettävää Suomi 100 Ylä-Savo viikkoa. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

Kiviniemi on tehnyt yli 160 levytystä ja saanut lukuisia levypalkintoja, mm. kaksi kulta-  ja yhden platinalevyn. Tänä vuonna Kiviniemi on saanut konserttikutsut mm. Leipzigin Gewandhausiin, Moskovan Tšaikovski-saliin, Korean Sejong Art Centeriin Soulissa sekä Pariisin Notre Dameen. Saksassa Kiviniemi soittaa tänä vuonna liki 20 konserttia, joista suuri osa ”Finlandia 100 years” -teemalla.

Lisätietoja, Sonkajärven seurakunta, kanttori Iiris Kervinen 040 137 7587, 040 132 5275, iiris.kervinen@evl.fi

2017-08-10 11:27:07.0